۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸

شهردار سنندج خبر داد؛

بهره‌برداری از بزرگترین دیواره صخره‌نوردی غرب کشور در سنندج

بهره‌برداری از بزرگترین دیواره صخره‌نوردی غرب کشور در سنندج

سنندج_شهردار سنندج گفت: بزرگترین دیواره‌های صخره نوردی غرب کشور در پارک گژوان سنندج بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از روناک زمانی بانوی کوهنورد کردستانی که به هشتمین قله مرتفع جهان صعود کرده است، اظهار کرد: توسعه ورزش‌های همگانی یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر است و علاوه بر این از سایر ورزش‌های تخصصی و حرفه‌ای نیز حمایت می‌کند.

وی افزود: در نقاط مختلف شهر سنندج ۱۲ ایستگاه ورزش‌های صبحگاهی راه‌اندازی شده که نقش مهمی در رونق ورزش‌های همگانی داشته است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی در پارک‌ها در احداث و بهسازی پیاده‌روها، معابر و غیره نیز استانداردهای لازم مد نظر قرار گرفته است، اعلام کرد: این مهم نقش مؤثری در پیاده‌روی برای اقشار مردم به ویژه سالمندان دارد.

شهردار سنندج صعود روناک زمانی این بانوی ورزشکار به هشتمین قله جهان را خدمتی به تاریخ شهر سنندج و استان کردستان دانست و اضافه کرد: این بانوی کوهنورد نشان داد بانوان منطقه کردستان در تمام حوزه‌های از فرهنگ و هنر تا علم، تولید و ورزش توانمند هستند.

رشیدی در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری پرداخت و گفت: برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی در سنندج و افزایش فضای سبز، پارک کژوان شهر سنندج در ۱۰ هکتار احداث می‌شود که در آینده نزدیک بهره برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این پارک یکی از بزرگترین دیواره‌های صخره نوردی غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد که براساس استانداردهای جهانی ساخته شده است و در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کد خبر 6248408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha